Monday, January 3, 2011

tak kenal maka tak cinta

Okay first thing first, nak post ni tanpa ada sebarang niat. Tapi, curious. So, chillax! :D Al-kisahnya, ada lah seseorang ni baru kenal pun last year. Personally, saya memang tak ada sebarang niat jahat or masalah dengan dia. Since the first day we met, memang nampak dia buat muka. Saya tak kisah pun. Mungkin sebab baru jumpa. Orang kata tak kenal maka tak cinta kan ? Hee :D Plus, takut dia ingat saya sombong. No, I'm not. Namun, setelah sekian lama kenal *macam lama sangat je* sekali pun tak pernah tegur, cakap pun tak, senyum pun tak. It's okay tak nak tegur tapi mahal sangat ke kalau nak senyum. Nak kata tak perasan, memang taklah. Dah pandang mata ke mata pun, still buat buat macam tak nampak je. Rabun ke ? Tapi, tak pernah nampak pakai spek pun. Kalau awak betul betul rabun dan tak suka pakai spek, salah saya lah kalau macam ni. Sepatutnya saya tanya awak. Bukan saya tak pernah tegur. I made the effort to actually talk to you. Tapi awak buat buat tak dengar. Atau saya yang cakap perlahan?  Hmm awak bukanlah problem dalam hidup saya. Tapi kalau tiap-tiap hari jumpa awak, terserempak kat mana-mana, awak macam ignore je, saya rasa uncomfortable juga. You better tell me if you don't like me. Make it easy. Bukan saya nak cari gaduh. Awak dah jadi kawan saya. At least, awak pernah muncul dalam hidup saya. Walaupun kita tak pernah kenal. Don't worry, saya tak rasa orang lain tahu pasal ni. And I know they'll never know you. Saya yakin tak ada orang perasan pun :) Mungkin ni perasaan saya je kan ? Saya tahu awak tak niat apa-apa. I know you're such a nice person. And you're so brilliant! One fine day, I believe you'll smile at me (: I'll wait.


p/s : Saya menulis dengan hati yang riang. Bukan marah-marah okay.

No comments: